En familjär förskola och en trygg plats

Vi är en liten Montessoriförskola som blir en trygg plats för ditt barn. Hos oss får barnet utvecklas, utforska, upptäcka, leka, busa och vila. Här lär barnet sig för framtiden och vår personal mår bra på sin arbetsplats.

Vaxa 2

Vi arbetar efter Maria Montessoris pedagogik (läs mer under fliken Montessori) varvat med djur och natur som inslag i lärandet. Här främjar barnet sin utveckling både språkligt, motoriskt, socialt och känslomässigt.
Vi vill hjälpa barnet att hjälpa sig själv. Det betyder att barnen har stor frihet men också ansvar.

För att barnen ska ha det bra måste personalen också ha det bra, vilket vi har satsat på bl.a genom bra och rymliga personalutrymmen, bra och lättillgängligt material och utrustning samt återkommande personalaktiviteter för att stärka sammanhållning och arbetsglädje. Vi har hög personaltäthet och välutbildad personal samt en god arbetsmiljö där vi trivs. Ditt barn möter välbekanta ansikten när de kommer till oss.

Barnet avgör till största delen själva vad de vill arbeta med. Det betyder att varje barn får möjlighet att utvecklas från sin nivå. Genom materialet kan barnen träna på olika former, storlekar, sortera, vika och hälla. Det finns bokstäver i sandpapper, rörligt alfabet och räknematerial med stavar, siffror, djur och mycket mera. De tränar alltså motorik och inlärning och samtidigt koncentration på ett lustfyllt sätt.

Miljön på Kaninen är barnanpassad, vask, toalett, hyllor, bord och stolar är låga så att barnen övar sin självständighet. För oss, och för barnets omsorg och utveckling, är det viktigt med ett gott samarbete med hemmet.

Har ni frågor eller funderingar?

Tveka inte att höra av dig till oss.

Ring oss

Mejla oss